Veelgestelde vragen
Algemeen
Dat hebben wij zo eenvoudig mogelijk gemaakt. In 3 stappen heb jij jouw droomkast samengesteld in de configurator. Het enige wat jij hoeft te doen, is de drie stappen doorlopen, en de rest volgt eigenlijk vanzelf. 1) Voer de maten in, 2) Kies je deuren, 3) Kies je interieur. Nadat je de 3 stappen hebt doorlopen, dien je een vrijblijvende offerte in. Op basis van jouw ingevulde voorkeuren nemen wij contact met jou op en maken wij de offerte compleet inclusief 3D schets.
Past jouw aanvraag niet in de configurator? Dan kun je gewoon een mailtje sturen met alle informatie. Wij werken dit verder voor je uit.
Nadat wij jouw akkoord op de offerte hebben ontvangen komt er altijd iemand GRATIS nameten. Na het nameten heb je nog de mogelijkheid aanpassingen te doen. Dit is geen probleem! Indien nodig ontvang je aangepaste schetsen. Nadat we alle details hebben verwerkt ontvang je de order ter akkoord. Na akkoord op de order wordt je maatwerk kast technisch uitgewerkt en ontvang je nog de technische 3D tekening en maattekeningen ter akkoord. Na akkoord op de technische tekeningen starten wij onze (eigen) productie en plannen wij de montage datum. Wij monteren de kasten altijd met onze vaste teams!
Bij ons is eigenlijk heel veel mogelijk, omdat al onze producten maatwerk zijn. Je hebt twee opties om van start te gaan: je kunt direct contact met ons opnemen als je al specifieke vragen hebt, of je kunt gebruikmaken van de configurator en daar een offerte aanvragen. In de configurator kun je ook in het opmerkingenveld aangeven wat jouw specifieke wensen zijn, een soort van ‘uitdaging’ die we voor jou kunnen oppakken.
Om je zo goed mogelijk te kunnen adviseren, zien we graag enkele foto's van de betreffende ruimte. Op basis van die informatie hebben we dan een beter beeld van de situatie en kunnen we samen kijken naar de mogelijkheden. Je ontvangt altijd vrijblijvend een offerte met 3D schets. Na akkoord op de offerte komen we GRATIS bij je nameten.
Nadat we de meetgegevens hebben ontvangen, bieden wij de mogelijkheid om de offerte nog aan te passen, je ontvangt dan ook nieuwe 3D schetsen. Na akkoord op de order na inmeten gaat je kast door naar de technische uitwerking en productie.
Eigenlijk vinden we altijd wel een passende oplossing! Wij adviseren waar nodig.
Dat is zeker geen probleem. Wij komen altijd alles GRATIS nameten. Op deze manier weten we zeker dat alles tot op de millimeter nauwkeurig klopt.
Omdat we alles nog komen nameten, is het niet erg als er een kleine variatie is van een centimeter meer of minder in de offerte.
Om het je makkelijker te maken tijdens het opmeten, kun je in de meethandleiding in de configurator terugvinden hoe je het beste de ruimte zelf kunt opmeten.
Jazeker, we leveren in heel Nederland.
We doen altijd ons best om de kast zo snel mogelijk te leveren! Maatwerk kost wel de nodige tijd, maar wij begrijpen dat opbergruimte key is. De levertijd wisselt per moment, wil je de actuele levertijd weten? Neem dan contact met ons op en wij vertellen je meer.
We maken uitsluitend gebruik van decoratief plaatmateriaal, ofwel gemelamineerd spaanplaat. Bij gemelamineerde spaanplaten wordt een spaanplaat aan beide zijdes verlijmd met meerdere melaminelagen. Melamine is een geïmpregneerde papierlaag die aan de buitenkant van de spaanplaat wordt aangebracht. De toplaag is verkrijgbaar in verschillende structuren en kleuren, afhankelijk van de leverancier. Hierdoor heb je een eindeloze keuze uit schitterende gemelamineerde spaanplaten die geschikt zijn voor jouw maatwerk kast.
Deze kleuren variëren van glad mat tot hoogglans en alles daar tussenin, maar ook de synchroon structuren die meelopen met de tekening van het decor. Deze zijn nauwelijks van "echt" te onderscheiden.
Daarbij betreft dit een zeer duurzaam en onderhoudsvriendelijk materiaal. Het materiaal is niet volledig waterdicht maar wel vocht bestendig. Je kunt dit materiaal prima met een natte doek afnemen!
Algemeen Hoe bestel ik mijn maatwerk kast? Dat hebben wij zo eenvoudig mogelijk gemaakt. INee, onze schuifdeuren zijn specifiek ontworpen voor kasttoepassingen en niet geschikt voor het afsluiten van kamers.
Inmeten en monteren
Inmeten
We komen inmeten als alles (bijna) klaar is, als finishing touch. Bij nieuwbouw of verbouwing doen we dit zodra de dekvloer ligt en de wanden staan. Idealiter zijn het plafond en de wanden afgewerkt, en ligt de vloer er al. Als dat nog niet het geval is, geen probleem. Laat ons weten hoe de afwerking zal zijn, zodat we hier bij de maten rekening mee kunnen houden. Daarnaast ontvangen wij in dit geval ook graag een foto van de bestaande situatie, zodat we met je kunnen meekijken en kunnen inschatten of inmeten al mogelijk is
Om de montage van jouw kast soepel en veilig te laten verlopen, is een goede voorbereiding belangrijk. In dit document lees je waar je rekening mee moet houden, wat wij tijdens de montage doen en welke verantwoordelijkheid bij jou ligt. Zo zorgen we samen voor een vlot en netjes eindresultaat.
Wat doen wij?
- Ons team voert de montage vakkundig en veilig uit volgens de afgesproken specificaties.
- We gebruiken de juiste materialen en gereedschappen om een duurzaam resultaat te garanderen.
- Tijdens de montage houden we rekening met de locatie en zorgen we voor zo min mogelijk overlast.
- We werken netjes en zorgvuldig, en laten de ruimte na afloop schoon en opgeruimd achter.
- Na afronding controleren we samen met de klant het resultaat.
Bewustwording – voldoende ruimte nodig
Realiseer je dat we voor een kast grote en zware onderdelen moeten plaatsen. Denk hierbij aan platen die net zo hoog zijn als je plafond (gemiddeld 270 cm hoog en 60 cm breed). Een kast bestaat bovendien uit veel verschillende onderdelen, dus je ontvangt een grote hoeveel aan onderdelen.
Daarom is het belangrijk dat er voldoende ruimte beschikbaar is om:
- de materialen tijdelijk neer te zetten,
- de onderdelen veilig van de opslag in huis naar de plek van de kast te verplaatsen,
- en de montage zonder obstakels uit te voeren.
Dit aspect wordt in de praktijk vaak onderschat. Een goede voorbereiding voorkomt vertraging en schade.
Wat vragen wij van jou?
Praktische voorbereiding op de montagedatum.
- Toegankelijkheid & ruimte
Zorg ervoor dat de ruimte waarin we werken volledig leeg en goed toegankelijk is. Onze monteurs moeten zonder belemmeringen hun werk kunnen uitvoeren. Onze monteurs werken op de locatie van de kast zoveel mogelijk met kleden ter bescherming. Dit beschermt echter alleen de daadwerkelijke werkplek bij de kast.
- Bescherming route naar werkplek
Indien je bescherming wilt aanbrengen op de route naar de werkplek (zoals trap of vloer), dan is dat jouw verantwoordelijkheid. Wanneer er schade ontstaat omdat deze route niet beschermd of afgedekt is, kunnen wij dit helaas niet vergoeden.
Parkeerplaats montagebus
Houd een parkeerplaats vrij zo dicht mogelijk bij de entree van de woning. De bus is onze rijdende werkplaats: alle materialen, onderdelen en gereedschappen bevinden zich hierin.
Omdat wij maatwerk leveren en vaak zaagwerk op locatie verrichten, vragen we je om ruimte vrij te houden op de oprit of in de garage waar deze werkzaamheden veilig uitgevoerd kunnen worden. Beschik je niet over een oprit? Claim dan de parkeerplekken voor de deur. We rekenen hierbij op jouw support. Hoe dichterbij wij kunnen werken, hoe sneller de installatie kan verlopen.
Veiligheid monteurs
Onze monteurs zijn verplicht om werkschoenen te dragen voor hun veiligheid. We begrijpen dat dit soms vragen oproept, maar omwille van de veiligheid kunnen we hier niet van afwijken. Het dragen van (plastic) overschoenen over de werkschoenen valt eveneens buiten onze norm voor een veilige werkomgeving.
Jazeker, de prijzen zijn altijd inclusief inmeten en montage. Je kunt dit ook terugvinden onderaan de aangevraagde offerte.
Wij komen monteren als de ruimte voor de kast staat. Indien mogelijk de vloer en/of wanden pas af te werken ná de montage van de kast. Dit voorkomt beschadigingen en maakt montage minder risicovol.
Wij werken met zware en vaak grote onderdelen (denk aan platen van 260 cm hoog en 90 cm breed). Daarom vragen wij onze klanten om:
- De ruimte naar de locatie van de kast vrij te maken en waar nodig goed af te dekken (trap, vloer, wanden).
- Ervoor te zorgen dat de ruimte volledig schoon en leeg is, zodat onze monteurs voldoende werkruimte hebben.
Let op: na montage is er geen toegang meer achter de kast. Controleer dus vooraf of alles klaar is voor plaatsing.
De montagekosten op de aangevraagde offerte via de configurator zijn slechts een schatting. De exacte montagekosten worden verstrekt op basis van de daadwerkelijke schets in de offerte ter akkoord.
De kosten voor montage zijn gebaseerd op de complexiteit van de kast, voorrijkosten en het type woning.Nee, het is niet mogelijk om de kast zelf te monteren. Wij komen altijd zelf monteren. Op deze manier staan wij altijd achter het product dat we achterlaten, en kunnen we de goede kwaliteit blijven garanderen.
Product en mogelijkheden
We hebben geen standaard assortiment, dus ook geen voorraad producten. Wij maken alles speciaal voor jou op maat. Dit resulteert niet alleen in een perfecte pasvorm voor jouw ruimte, maar draagt ook bij aan een duurzamere aanpak van productie.
Hoe leuk slopen ook is, wij slopen en verwijderen geen oude kasten. Dit is iets wat je zelf moet doen. Wij nemen je oude kast ook niet mee.
Wij gaan ervan uit dat tijdens de montage de ruimte waar de kast moet komen, vrij en netjes is.
Als jouw gewenste kast niet met de configurator kan worden gemaakt, is dat geen probleem.
Je mag ons altijd mailen of bellen voor het aanvragen van een offerte op maat. Om je zo goed mogelijk te kunnen adviseren, ontvangen we graag enkele foto's van de betreffende ruimte, een eventuele schets met je ideeën en de globale afmetingen.
Geen standaard kortingen, wel hoge kwaliteit. Bij De Maat Fabriek gaan we voor duurzame, op maat gemaakte meubels van de hoogste kwaliteit. Daarom doen wij liever niet mee aan kortingen of uitverkopen.
Al vinden wij het soms wel leuk om het e.e.a. te proberen wat betreft de prijs. We willen namelijk op alle vlakken het beste bieden, ook wat betreft de prijs. Heb je dezelfde aanvraag ergens anders gedaan en is deze prijs lager? Deel dan gerust deze offerte met ons zodat we kunnen kijken of we inderdaad een prijsaanpassingen zouden moeten doorvoeren.
Wij geloven dat een goede prijs-kwaliteitverhouding belangrijker is dan tijdelijke kortingen. Onze kasten zijn namelijk niet zomaar een snelle impulsaankoop, maar een investering voor jaren. Ze worden met de grootste zorg in onze eigen werkplaats gemaakt, met oog voor detail en gebruik van kwalitatieve materialen.
Om de aankoop te kunnen doen, moet 50% van het totaalbedrag binnen 5 dagen na het geven van akkoord op de offerte worden voldaan. De volgende 40% dient na akkoord op de technische tekeningen te worden betaald, en de resterende 10% volgt na oplevering. Je ontvangt hiervoor van ons een geautomatiseerde e-mail met de mogelijkheid te betalen via iDeal, heel gemakkelijk en super veilig. Deze e-mail bevat alle betalingsgegevens en herinneringen aan de vervaldatum van de betalingen.
Ja, alle prijzen die wij via de website communiceren zijn inclusief 21% btw. De prijs die je ziet, is een zo nauwkeurig mogelijke richtprijs. Wil je een precieze offerte ontvangen? Vraag deze dan aan via de website en wij doen de rest.
Zodra je akkoord bent gegaan met de offerte, ga je akkoord met de afname van het product. Aangezien de kast specifiek voor je wordt gemaakt, is annulering 14 dagen na akkoord op de order na nameten niet meer mogelijk. Volgens de Consumentenbond heb je als consument het recht om de overeenkomst binnen 14 dagen na het plaatsen van de order te herroepen, zonder opgave van redenen. Mocht je binnen deze 14 dagen bedenktijd willen annuleren, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. Mocht u onverhoopt toch willen annuleren na deze 14 dagen, hou er rekening mee dat de reeds gemaakte kosten voor het op maat maken van de kast, materialen en arbeidsuren in rekening worden gebracht. De kast is specifiek voor jouw geproduceerd en wij kunnen deze niet meer aan een andere klant verkopen.
Contact
Onze maatwerk specialisten zijn beschikbaar op de volgende openingstijden om al je vragen te beantwoorden en je van advies te voorzien:
Telefonisch bereikbaar:Maandag tot en met donderdag: 09:00 tot 17:00 uur
Vrijdag: 09:00 tot 16:00 uur
Showroom openingstijden:
Maandag tot en met donderdag: 09:00 tot 17:00 uur
Vrijdag: 09:00 tot 16:00 uur
Weekend gesloten
Onze showroom kan uitsluitend op afspraak worden bezocht. Een showroom afspraak maak je eenvoudig door een mail te sturen naar [email protected]
Onze showroom is gevestigd in Westzaan en is open van maandag tot en met vrijdag. Het bezoeken van onze showroom kan echter uitsluitend op afspraak. Je kunt gemakkelijk een afspraak door een mail te sturen naar [email protected] .
Op die manier bieden we een persoonlijke ervaring en nemen we de tijd om je te adviseren en onze maatwerk producten te presenteren.
Wij komen niet bij je thuis voor advies. Voor advies nodigen we je graag uit in de showroom of neem telefonisch contact met ons op.
Service & Garantie
Bij De Maat Fabriek gaan we verder dan alleen het leveren van maatwerk. Wij vinden het belangrijk dat jouw project ook na oplevering zorgeloos blijft functioneren. Daarom hebben wij onze service- en garantieregeling helder vastgelegd:
- Garantie - Na montage aan het maatwerk product
Schade ontstaan door montage aan het maatwerk zelf wordt binnen redelijkheid vergoed of hersteld. Meld dit binnen 7 werkdagen met duidelijke foto’s en toelichting. - Garantie - Na montage aan ruimte (vloer, wanden, trap e.d.)
Wij vragen onze klanten om vooraf de toegang naar de ruimte en de ruimte zelf goed af te dekken, bijvoorbeeld trap en vloer. Dit voorkomt onnodige beschadigingen tijdens het monteren. Hou er rekening mee dat de kastdelen zwaar en groot zijn.
Mocht er ondanks deze voorzorgsmaatregelen toch schade ontstaan, dan kijken wij uiteraard graag met je mee naar een passende oplossing. Schade aan de woning wordt vergoed via vaste bedragen met een maximum van €250,-. Zo blijft het eerlijk en transparant voor beide partijen. Meld deze schade bij [email protected] binnen 7 werkdagen met voor- en na foto’s en toelichting. LET OP: zonder foto's voor montage kunnen wij geen schadevergoeding uitkeren.
Vloer: €50,- per plank/put/kras
Trap: €75,- per trede
Wand: €75,- per plek
Plafond: €100,- per plek
Overig/groter: in overleg, max. €250,- per project - Garantie constructie, accessoires, kleine reparaties
Op al onze maatwerkoplossingen bieden wij een standaardgarantie van 2 jaar op constructie, accessoires, afstelling, bijwerken en kleine reparaties. Kosteloos herstel binnen deze termijn.
Mocht er onverhoopt na 2 jaar toch een probleem ontstaan buiten het hang- en sluitwerk? Dan staat ons service team klaar om dit snel en professioneel op te lossen. In veel gevallen kunnen wij op afstand adviseren, en indien nodig plannen we een afspraak op locatie. Hier rekenen we werkuren en/of voorrijkosten voor. Deze kosten worden altijd vooraf gecommuniceerd. - Garantie hang- & sluitwerk
Voor hang-en sluitwerk (waaronder het schuifdeur systeem) hanteren wij de fabrieksgarantie van de betreffende leverancier. Vaak is dit 15 jaar fabrieksgarantie. Kosteloos herstel of vervanging van deze onderdelen binnen deze termijn. - Gebruikersschade
Schade door gebruik, ongelukjes of verkeerde behandeling (bijv. vocht, stoten, verkeerd schoonmaken) valt niet onder garantie. Wij snappen dat je dit wel graag verholpen wil hebben. Wij kunnen dit uiteraard herstellen tegen vergoeding van materiaal, arbeid en eventuele voorrijkosten.Deze kosten worden altijd vooraf gecommuniceerd. - Melding & procedure
Controleer direct na oplevering je kasten en accessoires en maak schoon.
Ontdek je schade of een probleem? Meld dit binnen 7 werkdagen via [email protected]
met:
- Overzichtsfoto van de opstelling
- Detailfoto van de schade
- Bij schade aan de ruimte ook een foto van de ruimte genomen voor montage
- Korte toelichting
- Order-/offertenummer + contactgegevens
Wij beoordelen de melding en laten weten of het onder garantie, service of gebruikersschade valt. Indien kosten van toepassing zijn, ontvang je vooraf altijd een prijsindicatie of offerte.
Met deze regeling bieden wij een transparant en eerlijk beleid. Zo blijft jouw investering in maatwerk niet alleen bij oplevering, maar ook in de toekomst van waarde.